Tuesday, April 12, 2011

Kenduri sana sini.....

26 mac balik kampung abang, kenduri kahwin anak saudara Mus.  Di sinilah bertemu dengan rakan lama yang dah lebih 30 tahun tak jumpa, Ina bersama maknya Acik Saadiah dari Ponsun.  Aduh.. rindunya pada mereka yang begitu baik sekali denganku suatu waktu dulu.  Tapi, dah lama terpisah, tanpa khabar berita.  Ari tu dptlah melepaskan rindu dan saling menyimpan contact masing2. 

2 April, kul 9.30 pagi kenduri cukur jambul cucu sulung jiran kami, Kak Rosnah.  Kumpulan kami (Wardah) dijemput berzanji dan berendoi.  Selesai acara, kul 11.15 pagi pergi pula ke Taman Bukti, rumah Pakcu, kenduri Tahlil dan baca Yasin untuk arwah Busu Hawa.  Di sini jumpa pula saudara-mara.  Semasa acara beginilah baru dapat jumpa saudara-mara.

10 April, kul 11.30 pagi kenduri baca yasin & tahlil rumah En. Riduan dan Kak Midah.  Pada 17 April ni akan berangkat mengerjakan Umrah.  Selamat berangkat Kak Midah.  Moga selamat pergi dan selamat kembali.  Doakan kami disini agar dapat menjejaki langkah Kak Midah.  Mudah2an.. Amin..

No comments:

Post a Comment